Jak zmienić nawyki żywieniowe?

Jak zmienić nawyki żywieniowe? Może zacznijmy od początku, czym są nawyki żywieniowe? Nawykami żywieniowymi nazywa się sposób żywienia na co dzień. Nawyki żywieniowe mogą być dobre albo złe. Twój sposób żywienia ma duży wpływ na Twój organizm, a co za tym idzie na stan Twojego zdrowia, a nawet na stan Twojego samopoczucia.
 
Jak to ktoś powiedział “jesteś tym co jesz” i coś w tym mądrego jednak jest.
 
Jak zmienić nawyki żywieniowe?
 
Tkwiąc stale w złych nawykach żywieniowych niszczymy swój organizm  i nie mówimy tutaj tylko o przybieraniu na wadze, ale doprowadzamy się przez to do wielu schorzeń i dolegliwości. Każdy człowiek jest tak naprawdę inny i praktycznie sposób żywienia każdego człowieka powinien być dopasowany indywidualnie. Twój sposób żywienia powinien być również dopasowany do aktualnego stanu Twojego zdrowia i trybu życia. Dobre nawyki żywieniowe może nie gwarantują świetnego stanu zdrowia, bo niestety każdy organizm jest inny i możesz mieć akurat genetyczne uwarunkowania do niektórych schorzeń. Dzięki zdrowym nawykom możesz zmienić tor swojej choroby, polepszyć stan swojego zdrowia, pozwolić na zachowanie wagi w normie.  Kwestię chorób zostawmy jednak lekarzom.
 
Nawyki żywieniowe, spójrz na prosty przykład: od dzieciństwa jesteśmy uczeni jedzenia chleba i ten chleb jadamy na śniadanie i na kolację, bierzemy chleb również i do szkoły, a w dalszym etapie swojego życia zabieramy go i do pracy – i to jest tzw. nawyk żywieniowy. Nawyków żywieniowych tak naprawdę uczymy się nieświadomie już od młodych lat, po czym “wchodzą nam w krew” i uczestniczą w naszym życiu już na co dzień przez lata albo nawet do końca swego życia. Jako już dorosły człowiek swoimi nawykami zarażamy kolejne pokolenie, dlatego też ciężko jest ogólnie walczyć z nawykami, gdy wciąż w nich tkwimy. Całkowite przejście na odpowiedni tor żywieniowy jest przedsięwzięciem bardzo trudnym. Nasze dotychczasowe nawyki żywieniowe trzeba sprowadzić na dobrą drogę, złe nawyki zamienić na dobre. Ważne jest by sobie uświadomić, że dobre nawyki żywieniowe należy stosować nie tylko od czasu do czasu, ale stosować je przez całe swoje życie. Te tak zwane “od czasu do czasu” to nic innego jak stosowane w nazewnictwie “diety”. “Diety” mają na celu uwolnić Cię w bardzo szybkim okresie czasowym ze zbędnych kilogramów, ale co najgorsze często po tych “dietach” nie umiemy utrzymać uzyskanej wagi, możliwe że i stan zdrowia może się nam pogorszyć, a praca jelit może się nam rozregulować – możemy sobie sami po prostu zrobić tym nieświadomie krzywdę. Natomiast wprowadzenie dobrych nawyków żywieniowych – w zależności od tego co chcemy uzyskać – ma na celu m.in. polepszenie stanu naszego zdrowia i samopoczucia, polepszenia wyglądu naszej sylwetki poprzez redukcję tkanki tłuszczowej, długoterminowe utrzymanie odpowiedniej masy ciała… ale! Jest jedno ale! Dobre nawyki żywieniowe trzeba utrzymać przez całe swoje życie! W następnym poście zdradzimy Wam nasze zmiany żywnościowe, które wprowadziliśmy już dosyć dawno temu, a które przyczyniły się do polepszenia naszej formy.
 

 

ZROBISZ NAM WIELKĄ PRZYJEMNOŚĆ UDOSTĘPNIAJĄC TEN TEKST DALEJ

 

 

Print Friendly, PDF & Email