Brokuły palce lizać

Brokuły można jeść na surowo, gotowane, upieczone… jak kto woli. Niektórzy jednak rezygnują z tego warzywa ze względu na zapach jaki się uwalnia podczas gotowania czy też przez jego specyficzny smak. Jest kilka sposobów, aby polepszyć smak tego warzywa, aby każdy mógł po niego sięgnąć, bo naprawdę warto. Brokuł bogaty jest w witaminę C, która pozytywnie wpływa na odporność organizmu oraz w magnez, który jest szczególnie potrzebny osobom narzekających na ‘przemęczenia’. Poza tym zawiera w sobie dużo błonnika, witaminy A, B1, B2, PP, wapń, fosfor, żelazo, potas, a także i selen. Selen, pomimo różnych opinii, również odpowiada za naszą odporność – wpływa na jej korzyść.
 
Dziś zdradzę Wam jeden z moich sposobów na smaczny brokuł – brokuł z orzechami.
 
 
IMG_8580
 
 
Co potrzebujemy:
1 brokuł
trochę soli
wody
2 łyżki masła (zaw. 82 % tłuszczu)
2/5 szklanki orzechów włoskich
1 łyżka domowej mieszanki: siemię lniane, słonecznik łuskany, sezam czarny i biały
 
 

Sposób przygotowania:

Odcinamy z brokuła ‘kwiatostany’ od głównej łodygi, które następnie dokładnie płuczemy w wodzie.
Do garnka wlewamy wodę (do połowy), dosypujemy trochę soli i czekamy, aż się woda zagotuje. Do gotującej się wody wrzucamy brokuła i czekamy aż się ugotuje – nie gotujemy go długo, raptem kilka minut aby brokuł był al dente (półmiękki półtwardy). Po tym czasie przecedzamy go przez durszlak.
 
W międzyczasie obieramy orzechy włoskie.
 
Na patelnię wrzucamy masło, pokruszone orzechy, siemię lniane, słonecznik i sezam – wszystko razem podsmażamy krótką chwilę, na małym ogniu, mieszając to ciągle drewnianą łopatką. Gotową ‘mieszankę’ najlepiej przygotować tuż przed samym ‘podaniem do stołu’ – ‘układamy’ ją na wierzchu brokuła.
IMG_8573

 
Brokuł z tą ‘mieszanką’ jest naprawdę smaczny – masło, orzechy, sezam, słonecznik, siemię i do tego masło to idealne ‘smakowe’ połączenie.

Ancia

Print Friendly, PDF & Email
  • Siemię lniane znam tylko z nazwy i bez bicia przyznam, że nazwa nie zachęca mnie do spróbowania. Jednak całą resztę składników uwielbiam, brokuły także, a zdjęcia są tak apetyczne, że korci – korci spróbować. :)

    • Siemię pomaga przy opróżnianiu ;) inaczej smakuje na sucho a inaczej na mokro, na mokro staje się jakby maźglate i to akurat nie każdemu podpasi.
      Brokuły z orzechami i masełkiem pychota!

  • Anonimowy

    Ja siemie jadłam jako dziecko mama robiła z niego kisiel Był pyszny …ale to było lata świetlne temu ;)

    • musimy spróbować zrobić :)

  • Anonimowy

    na sucho jest pyszny i chrupiący :D:D

    • tak to prawda! :) polecamy też surowy kalafior w sałatce

    • Anonimowy

      Do kalafiora jeszcze kasza jaglana

    • :)

  • Anonimowy

    Czy mozna czyms zastapic maslo?

    • można na oleju rzepakowym, ale masło daje lepszy smak potrawie :)

  • Anonimowy

    Zrobiłam zjadłam było pyszne dodaj tylko ile było w tym kalorii

    • np. na 500g brokuła = to całość ma ok. 530 kcal – oczywiście dzielimy się ze współlokatorami ;) cieszę się, że smakowało!

  • A ja lubię zapach brokuła :) Ale nigdy jeszcze go nie jadłam na surowo ;)

    • jest pyszny, spróbuj w sałatce :)

  • Anonimowy

    trzeba uwazać gdyż siemię lniane po podgrzaniu może podskakiwać na patelni i z niej wyskakiwać ;)
    a brokuła watro zrobić na parze a nie w posolonej wodzie – będzie smaczniejszy, bardziej jędrny, bedzie miał ładniejszy kolor no i zachowa o wiele wiecej swoich cennych składników odżywczych

    • nam nie skakał ;) a co do gotowania na parze to masz rację

  • Anonimowy

    WITAMINOWA BOMBA :)

  • Anonimowy

    Jeżeli chcemy zjeść tę potrawę na zimno, to proponuję brokuła, po ugotowaniu na parze, zblanszować przez minutę w wodzie z kostkami lodu. Zachowa wtedy swój piękny, zielony kolor. :)