‘monkey’s cake’ – bananowiec

Banany mają wysoki Indeks Glikemiczny. Wysoki Indeks sprawia, że po spożyciu takiego ‘posiłku’ szybko odczuwamy nasycenie, ale też szybko powraca nam uczucie głodu, w związku z czym nie jest polecany osobom dbającym o swoją linię. Jednak spożywanie bananów mają duże plusy, gdyż spożywane przed intensywnym treningiem podtrzymują poziom cukru we krwi, a zawarty w nim magnez i potas chronią przed skurczami mięśni. Banany można spożywać przed, w trakcie, a nawet po wysiłku. Poza tym banany pomagają przy walce z depresją, poprawiają nastrój, poprawiają koncentrację, a nawet chronią przed cukrzycą typu II. Banany zawierają m.in. witaminę C, witaminy z grupy B, potas, błonnik, kwas foliowy, magnez, miedź, żelazo.
 
Bananowca już dawno chciałam wykonać, ale ciągle zastanawiałam się nad tym z jakimi składnikami połączyć banany. Ysiek wpadł na genialny pomysł wykonania bananowca na gofrze. Z początku podeszłam do tego, a będzie co będzie, najwyżej nie wyjdzie. Spontaniczny pomysł okazał się genialny! Ysiek wykonał takie gofry, że aż nam obojgu gęba opadła podczas ich konsumowania, a zachwyt naszego syna tylko to potwierdziło, że są idealne ;) Podczas wykonywania fit-pralinek, które robiliśmy wcześniej (przepis KLIK) okazało się, że mamy za dużo zmielonej mieszanki żurawiny, migdałów i orzechów nerkowca, w związku z czym wypadałoby coś z nimi zrobić, więc dorzucił je do swojego ulubionego ciasta gofrowego i w ten sposób wyszły te gofry (przepis KLIK). Moja masa bananawa z upieczonymi przez Yśka goframi okazała się strzałem w dziesiątkę, nie tylko ze względu na smak, ale również ze względu na to, że masa idealnie połączyła się z ciastem wchodząc w ‘wytłoczki’ gofra!
 
 
IMG_9429

Skład:
gofry – przepis tutaj KLIK
1 kg 300 g bananów (waga już po obraniu bananów ze skórki / 15 sztuk małych bananów)
0,5 l gorącej przegotowanej wody
3 łyżki żelatyny
pół laski wanilii
sok z połowy cytryny
2 kostki gorzkiej czekolady
 
 
Sposób przygotowania:
 
Gotowe gofry studzimy i zimne kładziemy w docelowym naczyniu – jak trzeba to docinamy, by pokryć całe dno.
 

IMG_9392a

IMG_9393
Wykonujemy masę bananową:

W gorącej wodzie dobrze rozpuszczamy żelatynę. Banany obieramy i wkładamy do miski po czym miksujemy je blenderem. Następnie do zmiksowanych bananów dorzucamy wydrążone nożykiem ze środka ‘pestki’ wanilii, wlewamy ostygniętą wodę z rozpuszczoną żelatyną oraz wciskamy sok z połowy cytryny. Całość dokładnie jeszcze raz miksujemy blenderem by wszystko równomiernie się połączyło.
IMG_9391
Gotową masę bananową wlewamy równomiernie na gofry.
IMG_9396
Wypełnione naczynie wkładamy do lodówki i odczekujemy aż całkowicie masa bananowa zastygnie.
 
 
IMG_9429
Na zastygniętą masę, na jej wierzch, ścieramy na tarce czekoladę na grubych oczkach. Ciasto jest już wtedy gotowe do zjedzenia.
Oczywiście nie polecamy zjadać całego ciasta samemu na jednym posiedzeniu, gdyż bananowiec jest bardzo kaloryczny. Ciasto jest idealne, gdy ktoś nas odwiedzi ;) oraz gdy planujemy treningi (przed lub/i po treningu).
 
Ancia i Yśó 
 
  • Jesteście bardzo twórczy, uzupełniacie się idealnie, a to jest tylko jeden z przykładów :D

    • ;) różnie między nami bywa, jak to w każdych związkach :*