10 błędów, które popełniamy podczas odchudzania się

błędy odchudzających się

 
Może jesteś z tych osób, które odchudzają się, ale pomimo tego jednak mają problem ze schudnięciem? Jeśli tak, to może popełniasz, któryś z tych błędów, które utrudniają Ci dojść do celu, jakim jest szczupła sylwetka.
 
Dziś 10 błędów, jakie możemy popełniać podczas odchudzania się.

  1. Nierozpoznanie przyczyny tycia – czasami powodem tycia może być np. chora tarczyca lub stosowane środki antykoncepcyjne, warto to sprawdzić przed przystąpieniem do procesu odchudzania się.
  2. Stosowanie restrykcyjnych diet – takie diety zazwyczaj źle działają na nasz organizm. Oczywiście, że dzięki nim szybko schudniesz, ale możesz się liczyć z tym, że po jej zakończeniu efekt jo-jo jest gwarantowany, możesz wtedy przybrać na wadzę nawet dwukrotnie!
  3. Spożywanie nieodpowiednich posiłków w ciągu dnia – brak śniadań, za dużo spożywanych pokarmów przetworzonych, zbyt częste spożywanie potraw z pszenicą, picie napojów słodkich, … , to i jeszcze więcej ma wpływ na naszą wagę. Im szybciej pozbędziemy się swoich starych nawyków żywieniowych, tym lepiej dla naszego zdrowia, samopoczucia i figury.
  4. Spożywanie za dużo owoców w ciągu dnia – owoce zawierają w sobie naturalny cukier, który nazywa się fruktozą, a jeśli w swojej diecie mamy go za dużo, to zostaje ona wysyłana do wątroby, a kiedy poziomy glikogenu wątrobowego są pełne, to fruktoza zostanie zamieniona w tłuszcz – tak na chłopski rozum tłumacząc ;)
  5. Podjadanie słodyczy na co dzień – tego chyba nie trzeba tłumaczyć ;) (jak pozbyć się nałogu podjadania słodyczy? – klik).
  6. Zbyt długie odstępy między posiłkami – niektórzy mają tak, że zjedzą śniadanie, albo wypiją kawę, a do tego zapalą papieroska, a potem długo długo nic nie jedzą, potem objadają się na obiad jedząc np. dwa posiłki jeden za drugim, a potem znów objadają się wieczorną porą siedząc przy telewizorze… no w ten sposób to nigdy się nie schudnie! 
  7. Spożywanie więcej kalorii w ciągu dnia niż powinniśmy przyjmować – dobrze zbilansowana dieta to podstawa.
  8. Zbyt mała ilość picia wody – woda m.in. nawadnia organizm i wypłukuje toksyny z organizmu. Chcesz mieć jędrną skórę, to dostarczaj organizmowi odpowiednią ilość wody (ile pić wody? – klik) i ćwicz.
  9. Stosowanie produktów o wysokim Indeksie Glikemicznym – produkty o niskim Indeksie Glikemicznym wpływają na równowagę w naszym organizmie, dzięki czemu nie przytyjemy.
  10. Brak ruchu – i co z tego, że stosujemy jakąś dietę skoro w ogóle się nie ruszamy. Jak chcesz ujędrnić swoje ciało, chcesz zmniejszyć fałdy tłuszczowe na swoim brzuchu, chcesz się lepiej poczuć, to ćwicz!
Ancia
 

  • Anonimowy

    Dodałbym jeszcze brak konsekwencji i wytrwałości

    • No tak, to również bardzo istotne!

  • Anonimowy

    Chyba od 7. punktu powinniśmy zacząć :D

  • Anonimowy

    Swienie, że wytlumaczyłaś wpływ nadmiaru cukru na tycie. Niektórzy mysla, że tyje się tylko przez spożywanie tłuszczu i konserwantów, w czasie diety odstawiają te produkty, ale wciąż sypią trzy łyżeczki cukru do herbaty…

    • Niestety cukier dodawany jest do wielu produktów… często bywa tak, że niektórzy właśnie niepotrzebnie dodają do posiłku czy cukru czy soli, można zastąpić je czymś innym!

  • Anonimowy

    Jak rozplanować swoje posiłki kiedy pracuje się w systemie zmianowym??? u mnie nie ma żadnej systematyczności.Pracuję 7 dni (2ranki 2 popoł.3 nocki i odwrotnie) jak funkcjonować w pracy nocą ponoć nie je się w nocy?! po nockach wstaję w porze obiadowej…Jest jakiś sposób na regularne posiłki?

    • Organizm przyzwyczaja się do schematów, czyli regularnych posiłków. Ja na Twoim miejscu zrobiłabym tak, że posiłki jadłabym co 3-4 godziny, a odliczać godziny zacząć od pierwszego posiłku po śnie, przy czym pierwszy posiłek zjeść w przeciągu 2 godzin po przebudzeniu. Mam nadzieję, że mnie rozumiesz? Pamiętaj by spożywać 3 posiłki główne i 2-3 posiłki pośrednie. Spróbuj, może ten system się sprawdzi u Ciebie :)