Czy warto przedłużać gwarancję na zakupiony sprzęt AGD i RTV?

Czy warto przedłużać gwarancję na zakupiony sprzęt AGD i RTV?

13 lipca 2015 8 przez Nasza droga do

Jakiś czas temu, dokładnie parę tygodni temu popsuła nam się lodówka. Psuć się zaczęła już w chłodne dni, ale w ostatnie upały awaria ta dała nam się najbardziej we znaki.

Lodówka  tania nie była, bo lodówki firmy Samsung wcale tanimi nie są. Okazało się, że programator na drzwiach zamrażarki ‘zaciął się’ i nie można było zmienić żadnej opcji, a także dźwięk otwartych drzwi’ ciągle dźwięczał, i w dzień i w nocy! To jeszcze nie wszystko! Lodówka ogólnie jest bezszronowa, a pomimo tego mała ilość szronu zaczęła się zbierać gdzieniegdzie i zaczęła bardziej mrozić do tego stopnia, że jedzenie było zalodzone.  Pewnego dnia z lodówki zaczęła wyciekać woda, czego wcześniej nigdy nie robiła odkąd ją mamy, czyli od prawie pięciu lat! Najbardziej jednak zdziwiłam się, że pomimo cieknącej wody lodówka nadal ‘chłodziła’. Na drugi dzień okazało się jednak, że 50% jedzenia w lodówce się zepsuło. Upalne dni dodatkowo zrobiły swoje! Na szczęście zostało nam jeszcze parę tygodni do końca zakończenia gwarancji. Zawsze byłam sceptycznie nastawiona do przedłużania gwarancji z dwuletniej na pięcioletnią, ale tym razem przy zakupie lodówki dostaliśmy przedłużoną gwarancję gratis, bo uparliśmy się na kremową ogromną lodówkę z zamrażarką na górze, a że była to wtedy ostatnia sztuka i stała na sklepie, to dostaliśmy pakiet ubezpieczeń (po negocjacjach). Lodówka była niesamowita, jedzenie mogło tam stać tydzień i było zdatne do spożycia! Niestety wszystko ma kiedyś swój koniec. W dzisiejszych czasach mówią, że nie warto naprawiać sprzętu, lepiej dołożyć i kupić nowy. Wiecie co, myślę, że to zależy od kwoty jaką wydaliśmy na daną rzecz. Wiadome jest, że jeśli kupiliśmy sprzęt za niewielką cenę, to nie warto wywalać za naprawę kupę kasy, ale jeśli jest to tylko możliwe naprawić go gwarancyjnie. Jest jeszcze opcja pogwaracyjna, czyli sprowadzasz serwis lub mechanika za opłatą, oni Ci sprawdzają sprzęt, a Ty po konsultacji z nimi próbujesz sobie ściągnąć daną część, którą należałoby wymienić. W sieci jest masa sklepów z częściami, np. części od Samsunga, możecie znaleźć tutaj http://www.czescisamsung.pl/.

Ja czasami mam takie wrażenie, że sprzęty AGD i RTV są programowane czasowo, że mają psuć się tego i tego dnia, najlepiej zaraz po gwarancji. WY macie też takie wrażenie? U nas nie tylko lodówka zaczęła szwankować, smatphone i lustrzanka też. Niedługo i auto musi pójść do naprawy.

Ancia