Co jeść by zatrzymać młodość?

Od jakiegoś czasu chodził nam po głowie pomysł umieszczania wpisów gościnnych na naszym blogu i jak to u nas ostatnio bywa podążamy za pomysłem od razu. Dziś gości u nas Edyta, która od niedawna prowadzi blog pod nazwą Mój kawałek podłogi. Na blogu tym znajdziecie wiele ciekawych tekstów o zdrowym stylu życia, w związku z czym Edyta przygotowała dla nas, a przede wszystkim dla naszych czytelników, artykuł o tym “Co jeść by zatrzymać młodość?”. Ciekawi? Bo my bardzo! W związku z czym nie przedłużamy i oddajemy klawiaturę Edycie:

Niezależnie od wieku każdy z nas chce jak najdłużej cieszyć się młodością. W pewnym wieku nasz organizm stopniowo zwalnia tempo produkcji nowych komórek i można powiedzieć, że rozpoczyna się proces starzenia. Jednak dzięki odpowiedniemu żywieniu możemy ten proces lekko spowolnić i wspomóc nasz organizm w walce z czasem. Po co warto sięgnąć?

Jagody i borówki – zawarte w nich substancje powodują wzrost elastyczności skóry i naczyń krwionośnych. Dodatkowo jagody charakteryzują się działaniem przeciwutleniającym. Oznacza to, że neutralizują wolne rodniki i dzięki temu zapobiegają szybkiemu starzeniu się organizmu. Natomiast dzięki zawartości witamin A, B, C i E oraz selenu, cynku i sodu wpływają również na spowolnienie procesu starzenia się mózgu. To między innymi dzięki nim możemy dłużej cieszyć się dobrą pamięcią.

 

jagody

 

Granat – podobnie jak w przypadku jagód granaty są bardzo bogate w antyoksydanty eliminujące z naszego organizmu wolne rodniki. Przyjmuje się, że wśród owoców wykorzystywanych przez człowieka to właśnie granat ma najwięcej przeciwutleniaczy. Dzięki substancjom zawartym w granacie poprawia się praca układu krwionośnego oraz serca. Jest on szczególnie polecany osobom zmagającym się ze sporym stresem oraz pracujących umysłowo. Granat godny jest polecenia również osobom, które chcą poprawić ogólny wygląd skóry – przy regularnym stosowaniu poprawi się jej ukrwienie i koloryt.

Ananas – dzięki zawartości bromeliny ananas świetnie sprawdza się przy regeneracji organizmu. Zmniejsza obrzęki, usuwa toksyny z organizmu oraz przyspiesza gojenie się ran. Ten owoc jest również bogatym źródłem kwasów owocowym AHA, które mają delikatne właściwości złuszczające. Stosowane w peelingach enzymatycznych spłycają drobne zmarszczki oraz uelastyczniają skórę. Dodatkowym atutem kwasów owocowych zawartych w ananasie jest fakt, że rozjaśniają naskórek i wyrównują koloryt skóry.

Pomidory – najlepsze właściwości pomidorów ujawniają się po obróbce termicznej. Wtedy ilość lipokenu (najsilniejszego antyoksydantu z karetonoidów) jest nawet do 2-3 razy większa! Oprócz zwalczania wolnych rodników ma on również wpływ na kondycję skóry- jej sprężystość zdecydowanie się poprawia, Warto również wspomnieć o zawartości witaminy C, która wzmacnia naczynia krwionośne i przyczynia się do lepszego dotlenienia komórek.

 

pomidor

 

Marchew – nie od dziś wiadomo, że marchew ma świetny wpływ na oczy i skórę. To wszystko zasługa beta-karotenu zapewniającego prawidłowe funkcjonowanie wzroku i regenerującego skórę. Dzięki zawartości potasu skóra jest jędrna i wygładzona. Natomiast wygładzenie zmarszczek zawdzięczamy witaminie E. Dodatkowym atutem marchwi jest to, że można przyrządzić z niej wiele prostych i tanich potraw, soków, a nawet deserów. Bez problemu można wprowadzić ją do codziennej diety i cieszyć się jej dobroczynnymi właściwościami.

Migdały – dzięki zawartości witaminy E spożywając migdały możemy liczyć na wzmocnienie ścian naczyń krwionośnych i uelastycznienie skóry. Oprócz tego na regularnej konsumpcji skorzystają również wzrok, włosy i paznokcie. Z gorzkich migdałów pozyskuje się kwas migdałowy wykorzystywany w medycynie estetycznej do zabiegów. Ma on działanie przeciwbakteryjne, usuwa przebarwienia oraz wygładza zmarszczki.

Jagody goji – nie bez powodu nazywane są źródłem młodości. Według badań w rejonach, gdzie naturalnie rosną jagody goji występuje największy odsetek stulatków w porównaniu do innych rejonów kraju! Owocom przypisuje się właściwości opóźniające procesy starzenia i wydłużające życie osobom, które je spożywają. Jagody goji mają również wpływ na poprawę wzroku, kondycji układu krążenia oraz układu odpornościowego. Dzięki tak szerokiemu wachlarzowi różnych właściwości zaliczane są do produktów z grupy super żywność/ superfood.

 

jagody goji

 

Awokado – świetnie nadaje się do poprawy kondycji skóry i włosów zarówno w użytku zewnętrznym w postaci masek, jak również jako składnik naszej diety. Według badań spożywanie awokado (zwanej też gruszką aligatora) w połączeniu z innymi produktami zwiększa przyswajanie składników odżywczych. Na przykład warto sięgnąć po pomidory w towarzystwie awokado, żeby zwiększyć wchłanialność lipokenu.

Jak widać wcale nie trzeba wydawać fortuny na drogie operacje plastyczne, żeby zachować piękny i młody wygląd. Wszystko sprowadza się do naszego talerza, a dokładniej do produktów, po które sięgamy na co dzień. To one mają tak duży wpływ na nasze samopoczucie, na nasz organizm i na nasze zdrowie.

Pozdrawiam serdecznie,

a podpis

www.moj-kawalek-podlogi.pl

www.facebook.com/mojkawalekpodlogipl

 

ZROBISZ NAM WIELKĄ PRZYJEMNOŚĆ UDOSTĘPNIAJĄC TEN TEKST DALEJ

 

 

Print Friendly, PDF & Email

18
Dodaj komentarz

avatar
7 Comment threads
11 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
9 Comment authors
NarwanyMartyna JestAneta Jokiszrozwijaszsie.plPaulina Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Paulina
Gość

Bardzo cenne porady :-). Na pewno z nich skorzystam przy komponowaniu diety … w końcu obiecałam pradziadkowi, że przekroczę 100 lat :-)

Gaja
Gość

Dieta, jak najbardziej jest sprawą nadrzędną :) Do tego dodam jeszcze ruch oraz pasję – i człowiek cieszy się dobrym samopoczuciem i długim życiem :)
Bardzo ciekawy wpis, warto go zapisać sobie w ulubionych :)

trackback

[…] okazji chciałam Was jeszcze zaprosić na mój wpis gościnny na blogu Nasza droga do. Dowiecie się z niego co jeść, by dłużej zachować młodość. […]

Iza
Gość

Nie znam jagód goji. Słyszałam o nich, ale świadomie nigdy nie jadłam. Wydaje mi się, że mogłam pić w jakiejś mieszance herbat, ale nie jestem pewna. Reszta produktów bardzo mi odpowiada i widnieje w moim jadłospisie, chociaż nie mogę powiedzieć, że w ogromnych ilościach. Nie mogę odżałować jagód. W Szwajcarii ich nie ma, tzn. w lesie są, ale nie można ich zbierać, więc nigdzie się ich nie dostanie. A ja np. uwielbiałam jagodzianki i pierogi z jagodami – i mogę tylko powspominać. :(

Pokoloruj Życie
Gość

Bardzo cenne rady, zdrowe odżywianie i do tego trochę ruchu i to jest klucz do tego abyśmy cieszyli się zdrowiem i dobrym samopoczuciem :)

rozwijaszsie.pl
Gość

A moim zdaniem to wszystko jest troszkę naciągane i nie do końca w to wierzę. Oczywiście nie deprecjonuję tutaj właściwości tych produktów i z pewnością mają one dobry wpływ na wiele rzeczy, ale tak na prawdę nie ma recepty. Możesz opychać się jagódkami goji, migdałami, na obiad jeść marchewkę zamiast odsmażanego schabowego i nadal mieć więcej zmarszczek, gorszy stan cery niż Ci, którzy jedzą w macu i nawet nie słyszeli o czymś takim, jak jagody goji. Nie wiem co o tym decyduje – geny czy my jesteśmy w stanie kontrolować to w jakiś sposób w jakimś stopniu przynajmniej na jakimś… Czytaj więcej »

Martyna Jest
Gość
Martyna Jest

Dobrze napisane, ale trzeba pamiętać, że najważniejsze w zachowaniu młodości jest serducho, dla tego swoje wspomagam Gold Omega 3, czyli kwasami omega 3 DHA. Po jakimś czasie brania wróciłam do pełni zdrowia, całkiem szybko unormował mi się poziom cholesterolu, reszta dobroczynnych skutków pojawiła się nieco później.