3 proste ćwiczenia na wyszczuplenie nóg

Chciałabym Wam zdradzić 3 proste ćwiczenia na wyszczuplenie nóg, które możemy wykonać w domu, czego mogłam doświadczyć na sobie samej właśnie w ostatnich tygodniach. Te ćwiczenia nie są jakieś w sumie magiczne, bo każdy je zna i można powiedzieć, że każda dziewczynka chyba tego doświadczyła już w swoim dzieciństwie, a dziś pewnie zapomniane przez niektóre z Was.
 
To dziś małe przypomnienie!
 
 
SKAKANKA 

Kto z Was nie zna skakanki, albo na oczy jej nie widziała? Ja osobiście nie znam takiej osoby!

Skakanie na skakance to idealne ćwiczenie na wyszczuplenie łydek i jednocześnie ich umięśnienie – łydki przez co stają się o wiele zgrabniejsze!

Ja osobiście lubię skakać na skakance ze złączonymi nogami – tak mi jest dobrze i czuję, że mięśnie łydek bardziej pracują! Ale tutaj nie tylko łydki pracują, ale i całe ciało – super ćwiczenie na utratę centymetrów z każdej części ciała, a do tego poprawiamy sobie kondycję!

Ja głównie dzięki temu ćwiczeniu schudłam 2 cm w łydkach – skacząc od czasu do czasu.

 

Jaką wybrać skakankę?
 
Najlepszą skakanką jaką mieliśmy to była skakanka z rzemyka. Kupiłam ją kiedyś Yśkowi w prezencie, ale sama lubiłam również na niej skakać. Niestety, po długim użytkowaniu, skakanka przetarła się i nastąpił jej zgon… tęsknimy za nią!
 
Zwykłe skakanki też dają radę, ale takie ze sznurka! Póki co mamy zwykłe skakanki. Ja i Ysiek, każdy ma swoją, bo dopasowaliśmy długość sznurka do swoich potrzeb. Koszt takiej skakanki jest naprawdę niewielki – możecie sobie odmówić kupna ciastka na poczet skakanki.
 
Najgorszą chyba skakanką była dla mnie skakanka typu ‘plastikowa rurka’ – strasznie się plątała i ciężko mi się na niej skakało.
 
Niektóre skakanki mają wbudowane liczniki podskoków, ale jak ktoś nie ma problemów z liczeniem w trakcie ćwiczeń to jest to rzecz zbędna.
 
poniżej filmik: jak skakać na skakance
 


 
ROWEREK
 
Rower w jakiejkolwiek postaci jest dobry na kształtowanie nóg, ale mówiłam wcześniej, że będą to ćwiczenia w domu… nie mówię tutaj o rowerku stacjonarnym! Mnie najbardziej odpowiada  rowerek na leżąco, wersja dla leniuchów!

 

Te ćwiczenie wysmukla nogi, a jeszcze jak do tego dołożycie pracę rąk i brzucha to pracuje Wam całe ciało!

  
 
SQUAT + WYSKOK W GÓRĘ 
 
 
Squat: ćwiczenie te można porównać do ćwiczenia typu przysiad, jednak jak zauważycie później na filmiku, nie trzeba bardzo nisko schodzić do przysiadu, robimy jakby półprzysiad i przez to mniej obciążamy kolana, a skupiamy się na napinaniu mięśni – te ćwiczenie jest również idealne na kształtowanie ud i pośladek!
 
A dzięki późniejszym podskokom ćwiczymy łydki!
 
Ćwiczenia te można wykonywać również z obciążeniami, wtedy jednak trzeba bardziej uważać na odpowiednie jego wykonywanie – ważna jest technika tego ćwiczenia!
 
Poniżej podaję Wam przykładowy filmik – chodzi mi o pierwsze ćwiczenie z filmiku – czyli półprzysiad i wyskok do góry.

 

 

Do magicznych ćwiczeń można jeszcze zaliczyć pewnie inne ćwiczenia – polecam jednak te trzy najbardziej!
 
 
ps. Niektóre z tych ćwiczeń mogą obciążać kolana – jeśli poczujesz ból kolan podczas ćwiczeń to spróbuj poprawić technikę, jeśli to nie pomoże to sprawdź u lekarza, czy nie dzieje się z nimi coś poważnego!
 
 

ZROBISZ NAM WIELKĄ PRZYJEMNOŚĆ UDOSTĘPNIAJĄC TEN TEKST DALEJ

 
 
Print Friendly, PDF & Email
(Visited 2 735 times, 1 visits today)