Zawoja, Wodospad na Mosornym Potoku. Małopolska

26 lipca 2021 0 przez Nasza droga do

Zawoja… Wodospad na Mosornym Potoku to jedna z przepięknych miejscówek w Zawoi.Trasa z parkingu dość szybka do pokonania, nawet z małymi dziećmi.

Zawoja, Wodospad na Mosornym Potoku

Jak zobaczysz na mapie, którą możesz sobie powiększyć, trasę rozpoczęliśmy spod parkingu. O mały włos początek naszego szlaku byśmy przegapiły. Jedna z map, do której mieliśmy dostęp, wskazywała, że jest też trasa wzdłuż samego parkingu, ulicą, do góry. Dobrze, że tamtędy nie szłyśmy, gdyż na pewnym odcinku jest zakaz poruszania się. Idąc śladami dziewczyn, które przyjechały jednocześnie z nami na parking, poszłyśmy ukrytym szlakiem. Nazywam go ukryty szlak, gdyż drogowskazy są praktycznie ukryte w krzakach i można łatwo je przegapić. Szlak jest tuż przed parkingiem (zobacz na mapie powyżej), a kieruje drogą wzdłuż płotu (zobacz zdjęcie poniżej).

Zawoja wodospad na Morosnym Potoku

Szlak prowadzi później wśród drzew i prowadzi lekko do góry. Momentami trzeba uważać, bo po deszczu są śliskie kamienie, no i glina. Trasa jak dla nas była dość przyjemna, choć momentami można było się zmęczyć. Na szczęście do wodospadu jest raptem jakieś z 20 minut, więc nie ma co narzekać ;)

Przyroda tu o poranku naprawdę robi wrażenie. Promienie słońca w lecie dały nam masę pięknych widoków. W dodatku można było odpocząć bez tłumów, a jedynie słychać było szum rzeki i śpiew ptaków.

Po kilkunastu minutach dotarłyśmy do rozwidlenia dróg, a nasza droga kierowała w dół, by dostać się do Wodospadu na Mosornym Potoku. Co do nazwy tego wodospadu, na różnych mapach widziałyśmy różne nazwy, jak na przykład Wodospad na Mosorczyku, czy po prostu Mosorczyk. Nazwę „Wodospad na Mosornym Potoku” znajdziecie na drogowskazach i tą nazwą się więc posługuję w tym wpisie.

Zawoja wodospad na Morosnym Potoku

Schodząc do wodospadu uważajcie aby się nie poślizgnąć, miejscami może być glina. Uważać również należy na wystające korzenie i wolno leżące kamienie. Nie ufałabym również do końca drewnianym zabezpieczeniom, które są zrobione wzdłuż zejścia do wodospadu. Na szczęście zejście do wodospadu nie jest za długie, a gdy jest już się przy nim, wsłuchaj się w jego szum.

Wodospad na Mosornym Potoku, na żywo, robi duże wrażenie. Kamienie, z których spływa woda, pokryte są miejscami mchem, a wyglądają jakby były specjalnie tam ułożone. Piękna robota natury!?

Stworzyłam również film z tej krótkiej wędrówki.

OBEJRZYJ  VIDEO RELACJĘ  ⇓⇓⇓ KLIK W FILM ⇓⇓⇓

Wodospad na Mosornym Potoku zrobił na nas duże wrażenie!

Kolejny materiał z Zawoi już niebawem.

Znasz może również fajne miejsce warte opisania?