Hala Boracza z dziećmi – ciekawa trasa

18 października 2022 0 przez Nasza droga do

Hala Boracza z dziećmi. To był maj, zachciało nam się spontanicznego wypadu w góry. Tym razem padło na Halę Boraczą. Przypadkowo trafiliśmy na ciekawą trasę, w sam raz na wypad z dziećmi. Zobacz naszą relację z tego wypadu.

Hala Boracza z dziećmi

Ten dzień był idealny pogodowo na wycieczkę z dziećmi w góry. Mieszkając blisko Katowic, zachciało nam się spontanicznego wypadu w Beskidy. A że mamy blisko do gór, to droga również nie zajęła nam wiele czasu. Wybraliśmy spontaniczną trasę do Schroniska na Hali Boraczej, idąc przez Dadoki, z Parkingu Żabnica.

nasza droga do Schroniska na Halę Boraczą, z dziećmi

Ciężko było zaznaczyć tę trasę na mapie, bo mapy internetowe nie pokazują wszystkich tras. Nie był to również wyznaczony szlak, aby móc to na mapie pokazać. Posiłkując się mapą google i swoimi umiejętnościami graficznymi ;) zaznaczyliśmy tę trasę, jak wyżej.

Auto zostawiliśmy na Parkingu Żabnica, a dokładnie mówiąc gdzieś tam za darmo, gdzie było to legalnie możliwe, nieopodal mostku nad potokiem. Stamtąd ruszyliśmy tak naprawdę na czuja na Halę Boraczą.

Parking Żabnica Hala boracza

Trasa do Schroniska na Halę Boraczą przez Dadoki od parkingu, prowadzi częściowo lasami, częściowo odsłoniętymi rejonami. Trasa była bardzo łatwa i przyjemna. Można rzec, że był to praktycznie popołudniowy spacerek do schroniska. Trochę stresa mieliśmy, gdy były rozdroża (tak to jest jak się bez szlaku chodzi), ale na szczęście kierunkowskazy z dziwnym napisem „Dadoki” pokierowały nas w odpowiednią stronę. Okazało się, że Dadoki to agroturystyka. Przy Dadokach był kierunkowskaz na Halę Boraczą i od tamtej pory trzeba przejść na polanę pod lekką górkę.

Dadoki szlak na Halę Boraczą

Hala Boracza z dziećmi trasa

Na tej trasie spotkaliśmy niewielu ludzi, raczej tambylców :) posiadający tam swoje domostwa. Oprócz pięknych okazów roślin i radosnego psa, udało nam się napotkać śnieżny „placek” – chłopaki mieli radochę w rzucaniu śnieżkami.

Gdy już byliśmy bliziutko Hali, schronisko wyłoniło nam się z między drzew, na górce. Piękny to był widok, ten widok zobaczysz w filmie.

Schronisko na Hali Boraczej z dziećmi

Trasa do Schroniska na Halę Boraczą od Parkingu Żabnica ⇓⇓⇓ KLIK W FILM ⇓⇓⇓ zapraszamy do obejrzenia

Obok schroniska jest wiele miejsca, gdzie można odpocząć na łonie natury i popodziwiać widoki. Jest też miejsce na ognisko, są miejsca również na zabawę dla dzieci. Piękne miejsce, pewnie tam wrócimy przy okazji zaliczając inne góry w tej okolicy.

Zanim jednak dojechaliśmy na Parking Żabnica, by skierować się na Halę Boraczą, po drodze trafiliśmy przypadkiem na bojowy schron usytuowany dosyć ciekawie, bo na wzgórzu Bukowina. O nim i innych w tych rejonach przeczytasz tutaj.

Ciężki Schron Bojowy Wyrwidąb

Ciężkie schrony bojowe Wyrwidąb

Jaką trasy dla rodzin z dziećmi polecasz najbardziej?