Latarnia Morska STILO, wydmy i plaża. Atrakcje dla dzieci nad morzem

3 kwietnia 2022 0 przez Nasza droga do

Latarnia Morska Stilo, wydmy i plaża. Będąc z dziećmi na naszych objazdowych wakacjach nad morzem, rejon Latarni Stilo był naszym planowanym punktem zwiedzania.

Latarnia Morska Stilo, wydmy i plaża

latarnia STILO

Lato nie było za ciepłe tego roku. Uciekając przed deszczem szukaliśmy rozrywek w okolicach Łeby, gdzie mieliśmy nocleg. Z resztą jesteśmy tego typu rodziną, że w jednym miejscu nie umiemy za długo powczasować :) Zawitaliśmy więc z dziećmi samochodem do Osetnika, gdzie znaleźliśmy bezpłatny parking. Byliśmy bardzo wcześnie z rana, więc też dużo ludzi nie było. Przed przyjazdem warto jednak się upewnić czy nie zmieniły się warunki opłat.

Parking Latarnia Stilo

szlak na wydmy Stilo

Z parkingu doszliśmy w kilka minut do Wydm Stilo.

Wędrówka na wydmę z parkingu nie była dla nikogo męcząca. Wydma Stilo nie jest tak wielka jak Wydma Łącka, ale bez wątpienia ma swój urok!

wydma Stilo Osetnik

Po krótkiej przerwie, którą sobie zrobiliśmy na wydmach, w rezultacie doszliśmy do Latarni Morskiej Stilo. Latarnia wyłaniała się spośród drzew, łatwo było ją dostrzec i obrać kierunek drogi.

Po spacerze po wydmach musieliśmy opróżnić piasek z butów ;)

Do latarni można było dojść na różne sposoby, my wybraliśmy trasę jak na powyższej mapie.

Idąc z wydm do latarni przez las, przez wytyczony na mapie szlak, trzeba było iść w pewnym momencie mocno pod górkę.

szlak latarnia morska Stilo

latarnia morska Stilo

Latarnię Morską Stilo zbudowano w latach 1904-1906. Wysokość latarni to 33,4 m.

Chłopaki byli zachwyceni wycieczką. Wydmy i latarnia zrobiły na nich dobre wrażenie. Plaża również dała się pozytywnie zaskoczyć. Przy wejściu na plaży, idąc wydeptanymi ścieżkami od strony latarni, napotkaliśmy na ruiny buczka mgłowego. Niestety ruiny były ogrodzone.

Natomiast na samej plaży znaleźliśmy ruiny buczka mgielnego, z którego chłopcy zrobili sobie niezwykły punkt widokowy i skokowy ;)

plaża Osetnik Stilo

Zobacz  w szybkim skrócie atrakcje o którym tutaj wspomnieliśmy⇓⇓⇓ KLIK W FILM ⇓⇓⇓

Którą część bałtyckiego wybrzeża lubisz najbardziej?