Tatry z dzieckiem. 5 spraw o których warto pamiętać przed wyprawą w Tatry z dzieckiem.

15 września 2019 0 przez Nasza droga do

Co roku staram się, przynajmniej raz w roku, zobaczyć Tatry na żywo. Taka już moja tradycja, od kilku lat. W tym roku zmotywowała nas książka Marleny i Mariusza Woch, pt. „Tatry polskie i słowackie z dzieckiem”, by ruszyć w końcu w Tatry z naszymi dziećmi.

Tatry polskie i słowackie z dzieckiem

Dlaczego wcześniej nie braliśmy dzieci w Tatry?

Praktycznie większość naszych wcześniejszych wędrówek po tatrzańskich szlakach należały do tych długich, po których byliśmy mocno zmęczeni, ale i szczęśliwi. Wychodziliśmy wcześnie z rana,  wracaliśmy późno o zmroku.  Mieliśmy w głowach nasze wspomnienia, dlatego nie spieszyliśmy się z zabraniem naszych dzieci w Tatry. Stwierdziliśmy, że przyjdzie na to odpowiednia pora.

OBEJRZYJ FILM ⇓⇓⇓ KLIK ⇓⇓⇓

W tym roku po prostu zapytaliśmy się naszych chłopców, czy chcą jechać w wysokie góry, Tatry, które mogli podziwiać na naszym jednym z filmów na You Tube. Krzyknęli jednogłośnie, że chcą jechać w Tatry!

W górach z dziećmi byliśmy już nie jeden raz, w Tatrach z dziećmi był to nasz pierwszy. Dlatego, po przeczytaniu wspomnianej książki, o Tatrach z dzieckiem, i na podstawie naszych wspomnień, wybraliśmy szlaki, które częściowo znaliśmy, ale tym razem prowadziły nas w inne miejsca docelowe.

Staraliśmy się wybrać takie miejsca, do których dzieci mogli dojść na własnych nóżkach, by nie musieć ich nosić.

OBEJRZYJ FILM ⇓⇓⇓ KLIK ⇓⇓⇓

Padło na Gubałówkę, Jaskinię Mroźną i Wodospad Siklawicę < kliknij w poszczególną nazwę, przejdziesz do tekstu o tym szlaku.

Tatry z dzieckiem. Gubałówka.

Tatry z dzieckiem

Tatry z dzieckiem. Siklawica

5 spraw o których warto pamiętać przed wyprawą w Tatry z dzieckiem:

1. Idąc w Tatry z małym dzieckiem, musisz pamiętać o tym, że szlak pokonywany z dzieckiem będzie trwał czasowo dłużej, niż jest to pokazane na mapach czy drogowskazach. Dobierz odpowiedni szlak do siebie i dzieci, by nie była to męczarnia, a przyjemne spędzanie czasu. W wyborze szlaku może Ci właśnie pomóc książka Marleny i Mariusza Woch „Tatry polskie i słowackie z dzieckiem”.
  2. W Tatrach szybko zmienia się pogoda, z małej chmurki może pojawić się duża chmura deszczowa. Warto śledzić prognozy pogody i być przygotowanym na załamanie pogody.
  3. W Tatrach jest niższa temperatura niż w mieście i szybciej zapada zmrok.
  4. Sezon letni to gorący sezon pod względem turystów w Tatrach. Szlaki często są przepełnione.
  5. Weź jedzenie i piecie dla siebie i dziecka. Wędrówki po górach, pomimo piękna przyrody, są męczące dla organizmu, warto dostarczać organizmowi odpowiednią ilość energii. Pamiętaj, by zabierać ze sobą śmieci, nie zostawiać ich w Tatrach.

Jeśli masz jakieś pytania, co do wyprawy z dzieckiem w góry lub chcesz się pochwalić swoją przygodą, napisz w komentarzu.

Dzisiejszy tekst powstał, dzięki motywacji Wydawnictwa Pascal.